Cobi Въоръжени сили F-4 Phanthom II, 1:48, 703 k

Марка Cobi
Код на продукта CBCOBI-5897
105,56 лв с ДДС
Последна бройка в наличност
  • Очаквана доставка: 11.12.2025
  • Транспорт: 11,80 лв
points С покупката ще получите
105 точки
Описание на продукта

Cobi Въоръжени сили F-4 Phanthom II, 1:48, 703 k

Конструкционните работи по новия самолет бавно започнаха още през 1952 година. По това време в американските ВВС служеха машини като FH-1, Voodoo или Crusader и както авиацията, така и флота не чувстваха нужда да търсят нови възможности.

За щастие, гениалният конструктор и визионер Дейв Луис беше достатъчно предвидлив, за да може да предвиди развитието в авиацията през следващите 30 години. Освен за един малък детайл, за който ще говорим по-късно.

През 1953 година двойката конструктори Д. Луис и Х. Барки започнаха да изграждат няколко прототипа, на които да проверят новите идеи и технологии. Всичко това без правителството на Съединените щати да предостави каквито и да било финансови средства за новия проект.

Това се промени едва през 1955 година, когато компанията McDonnell изпрати непоискана оферта до американските власти с нов самолет, способен да оперира при всякакви метеорологични условия с 9 висящи точки под крилата и корпуса. 6 седмици по-късно офертата достигна до опитен офицер от ВМС на САЩ, отговарящ за въоръжаването, който веднага разбра какво са успели да създадат хората в McDonnell.

Преломният момент беше поръчката на два прототипа, тогава все още под обозначението XF4H-1, и пет предсерийни бройки.

Полетите на прототипите започнаха на 27 май 1958 година и трябва да се каже, че не минаха без проблеми. Необходимо беше да се преработи всмукателният отвор и свързването на отделните части на корпуса. За съжаление, един от прототипите беше загубен при инцидент.

Серийното производство беше започнато в края на 1958 година и интересното е, че вътрешното наименование на производителя на самолета беше Сатана или Митрас, а в документацията като Модел 98. В USAF изтребителите бяха наричани Спектър и така заради голямото объркване името беше обединено на днешно известно Фантом II.

Американските ВВС, за разлика от флота, не бързаха да закупят Фантоми. Трябваше да се намеси тогавашният министър на отбраната Робърт Макнамара. След сравнителни тестове, авиацията трябваше да признае, че Фантомът напълно превъзхожда всичко, което имат в арсенала си.

Доказателство за това са и 16 световни рекорда, които машините F-4 постигнаха.
Тази забравена малка подробност, която споменахме по-горе, беше отсъствието на бордово оръдие. Общо се смяташе, че ерата на традиционните въздушни битки е приключила и бойните действия ще се водят от разстояние. Реалността на Виетнамската война изведе всички от заблуждение.

Вероятно най-известният екипаж на Фантоми II беше капитан Луис Пейдж и лейтенант Джон С. Смит, които свалиха първия северновиетнамски МиГ.

В няколко версии бяха произведени над 5 000 броя.

Повечето самолети бяха изведени от експлоатация през 1996 година, но няколко бройки все още остават в служба.

Технически параметри:

  • размери: размах на крилата 11,71 м, дължина 19,2 м, височина 5,03 м
  • празно тегло 13 397 кг
  • максимално излетно тегло 27 965 кг
  • двигателна установка 2x реактивен двигател General Electric J79 с тяга 79,6 kN
  • максимална скорост 2 389 км/ч
  • възход 312 м/с
  • максимална летателна височина 18 975 м
  • максимален обхват 3 065 км
  • обем на горивните резервоари 7 549 л + 12 627 л в допълнителни резервоари
  • вооръжение 1x шестцевно оръдие M61A1 Vulkan и до 8 480 кг оръжия в висящи точки
Отзиви
0 оценки
Закупени 14 + клиенти

Струва си да играете и пазарувате с нас

Имаме над 200 000 продукта на склад за вас.
Имаме над 200 000 продукта на склад за вас.
Система за лоялност, която ви възнаграждава при всяка покупка.
Система за лоялност, която ви възнаграждава при всяка покупка.