Общи условия
1. Поръчайте
Договорът за покупка, въз основа на който се извършва продажбата на стоки от продавача на купувача, се създава въз основа на обвързващо потвърждение на поръчката. За обвързващо се счита потвърждение по имейл или телефон, което е направено след изпращане на предходната електронна поръчка (потвърждението за приемане на поръчка в системата не се счита за обвързващо). Контактът, необходим за потвърждаване на поръчката, обикновено се осъществява от продавача след проверка на наличността и датата на доставка на заявените стоки. Потвърдената от продавача поръчка (или част от нея) се счита за обвързваща и за двете страни, ако няма нарушение на условията, договорени в момента на потвърждението. За съществени условия се считат съдържанието на поръчката (точна спецификация на стоките и техния брой), цената за стоките и транспорта, начинът и датата на доставка.
2. Анулиране на поръчка
Анулиране на поръчката от страна на купувача
Купувачът има право да се откаже от поръчката без да посочва причина по всяко време преди нейното обвързващо потвърждение. След обвързващо потвърждение на поръчката, само ако продавачът не отговаря на договорените условия за доставка. В случай на анулиране на потвърдена поръчка, купувачът е длъжен да възстанови на продавача щетите, причинени от тази сделка. Продавачът ще упражни правото на обезщетение за щети главно в случай на закупуване на стоки , които е трябвало да бъдат закупени по желание на клиента или в случай, че вече са направени доказуеми разходи във връзка с обезопасяването на стоките . Таксата за отказ може да бъде до 50% от общата цена на стоката. В случай, че купувачът вече е платил част или цялата покупна цена, тази сума ще бъде преведена обратно по сметката му в рамките на 14 календарни дни.
Анулиране на поръчката от страна на продавача
Продавачът си запазва правото да анулира поръчката или част от нея в следните случаи:* поръчката не може да бъде обвързващо потвърдена (грешен телефонен номер, недостъпен, не отговаря на имейли и др.)* стоките вече не са произведени или доставени. Операторът си запазва правото да променя цените, ако цената на доставчика на стоките се е променила значително, поради непреодолима сила или в случай на нулева цена на стоките. Ако възникне тази ситуация, продавачът незабавно ще се свърже с купувача, за да се договорят за следващата процедура. В случай, че купувачът вече е платил част или цялата покупна цена, тази сума ще бъде преведена обратно по сметката му в рамките на 14 календарни дни.
3. Отказ от договора за покупка (поръчка по пощата)
Купувачът има право да се откаже от договора за покупка, без да посочва причина съгласно разд. § 7 и следващите. Акт № 102/2014 Сб. за защита на потребителите при продажби от разстояние (наричан по-нататък „Закон за защита на потребителите при продажби от разстояние“) в рамките на 14 дни от получаване на стоката, или от датата на сключване на договора за предоставяне на услуги или договора за предоставяне на електронно съдържание, недоставено на материален носител, ако продавачът е изпълнил своевременно и надлежно задълженията за информация съгласно раздел § 3 от Закона за защита на потребителите при дистанционни продажби. При отказ от договора в 14-дневен срок, купувачът трябва да върне стоката без следи от употреба или износване или дефекти.
В рамките на този срок купувачът има право да разопакова и тества стоката по начин, подобен на обичайния при покупка в класически магазин "тухла и хоросан", доколкото е необходимо да се определи естеството, свойствата и функционалността на стоката, като размери, визуална страна, технически параметри на продукта. Купувачът е длъжен да обработва и проверява стоките с необходимото внимание по време на периода за отказ.
Отказ от договора за покупко-продажба от страна на купувача: Клиент, който не закупува стоки като част от търговската си дейност, има право да се откаже от договора в рамките на 14 работни дни от получаването на стоките в съответствие с приложимите законови разпоредби.
Процедура в случай на отказ от договора: Поради факта, че в случай на отказ, договорът се анулира от самото начало, доставчикът ще върне или замени всички взаимно приети услуги на клиента и клиентът на доставчика.
Клиентът може да се откаже, като уведоми доставчика за това обстоятелство, по електронен път на имейл адрес info@raiigrachky.bg, или писмено в офиса на доставчика.
При теглене е необходимо да посочите номер на поръчката, променлив символ, дата на закупуване, да представите оригиналния документ за закупуване на стоката и да посочите номера на сметката, по която ще бъде върнато плащането.
Моля, доставете стоките неизползвани и в оригиналната опаковка на нашия адрес Raj Toys s.r.o. – Raiigrachky.bg, Autobahn 22C, 90301 Senec.
Ако изпращате стоките обратно на нашия адрес, оригиналното доказателство за покупка и IBAN за възстановяване на сумата трябва да бъдат включени в пакета.
Ако клиентът вече е получил и приел стоките, той ще изпрати стоките обратно в събирателният пункт / склада на доставчика, където доставчикът ще оцени състоянието на върнатите стоки без неоправдано забавяне. В случай, че стоките бъдат върнати на доставчика в състояние, различно от непокътнати и в опаковка, клиентът е длъжен да компенсира доставчика главно за разходите, свързани с възстановяването на стоките в първоначалното им състояние и за всички повреди на стоките ( непълно съдържание, повредена опаковка, износени или замърсени стоки и др.) .
В случай на отказ, доставчикът е длъжен да върне на клиента вече платената покупна цена или част от нея.
Продавачът ще върне плащането по сметката не по-късно от 14 дни след издаване на кредитното известие.
Моля, изпращайте стоките регистрирани и застраховани, тъй като не носим отговорност за евентуалната им загуба по пътя до нас. Не изпращайте стоките при доставка.
4. Условия за доставка
Доставките на предмета на изпълнение (поръчаните стоки) ще се извършват във възможно най-кратък срок, в зависимост от наличността на продуктите и оперативните възможности на продавача, от обвързващото потвърждение на поръчката, в изключителни случаи срокът за доставка може да бъде по-дълъг, след споразумение с купувача.
Мястото на получаване се определя въз основа на поръчката на купувача. За изпълнение на доставката се счита доставянето на предмета на изпълнение на посоченото място. Доставката не включва монтаж на артикула. Транспортът до местоназначението се осигурява от продавача. Пратката на стоки винаги съдържа данъчен документ.
При нелично вземане на стоки (куриер, спедиция, поща...) за дата на продажба на стоката се счита датата на получаване на пратката.
5. Отговорност за дефекти на продукта и гаранция
Купувачът е длъжен да прегледа стоките веднага след получаването им. При установяване на механични повреди по опаковката на продукта, купувачът е длъжен да провери състоянието на стоката и при повреда да направи протокол за повредата в присъствието на превозвача. Стоките са застраховани при поръчка от 5 евро или повече. с ДДС. Въз основа на изготвения протокол на клиента ще бъде предоставена подходяща отстъпка или ще бъде доставен нов продукт след приключване на щетното събитие с превозвача (при застраховка по предходното изречение).
Рекламации за механични повреди по продукта, които не са били видими при получаване на пратката, трябва да бъдат направени веднага след получаване на пратката. По-късни искове за механични повреди на продукта вече не могат да се приемат.
Клиентът е длъжен да провери пълнотата на опаковката при приемане на продукта (както лично, така и не лично). При доставка с куриер, купувачът трябва да напише на място протокол за рекламация за непълнота на пратката.
Гаранцията не покрива нормалното износване на артикула (или части от него), причинено от употреба. Следователно по-краткият живот на продукта не може да се счита за дефект и не подлежи на оплакване.
Гражданският кодекс предвижда, че купувачът има право да подаде жалба за дефекти, възникнали в потребителските стоки, в рамките на двадесет и четири месеца от покупката на продукта. Този параграф обаче не се отнася за живота на батериите и акумулаторите. Намаляването на капацитета не е грешка, а естествено свойство на батерията. Поради факта, че износването се получава при нормална употреба на стоките, гаранцията може да се прилага само за повреда на батерията. Животът на батерията най-често е свързан с броя цикли на зареждане, но също и с начина на зареждане, разреждане и съхранение. Следователно се използва фиксиран срок на експлоатация от 6 месеца. Но това е животът на батерията, а не гаранционният й срок! Въпреки това, гаранционният срок не може да се бърка с живота на продукта! Батериите не трябва да се оставят разредени за дълго време.
Гаранционният срок за всички лица, които използват продукта с търговска цел или търговия с дадения продукт, не се определя от Гражданския кодекс и се определя от конкретния вносител или производител.
При несъответствие между стоката и договора, потребителят има право на т.нар. корекция, а именно:
- безплатно привеждане на потребителската стока в състояние, съответстващо на договора, чрез ремонт
- чрез адекватно намаление на покупната цена
- заместваща доставка на стоки
- чрез отказ от договора
Първо, потребителят може да поиска безплатен ремонт или безплатна доставка на потребителски стоки от продавача. Купувачът има право да замени стоката само ако това не е непропорционално поради естеството на дефекта. Оторизираният сервизен център на производителя ще реши дали дефектът е пропорционален под формата на писмена оценка на дефекта. Въз основа на това решение ще бъдат предприети последващи действия съгласно закона.
Правата на отговорност за дефекти се отнасят за продавача, от който е закупен артикулът. Ако е назначено друго лице за извършване на ремонта (напр. оторизиран сервиз), продавачът е длъжен да приеме рекламацията. Продавачът е длъжен да приеме рекламацията, но след това да я препрати към оторизирания център. Продавачът взема решение по рекламации незабавно, в трудни случаи въз основа на становището на оторизирания сервиз. В този срок не се включва времето, необходимо за експертна оценка на дефекта.
6. Защита на личните данни
Ние уважаваме вашата поверителност. За да можем да ви предложим ценни услуги, трябва да знаем някои от вашите лични данни. Ние защитаваме тези данни от злоупотреба и гарантираме, че никога няма да предоставим вашата информация за контакт и данни за вашите покупки на трета страна.
Използвайки този онлайн магазин, вие се съгласявате със събирането и използването на информация за вас и вашите покупки при горните условия. С регистрацията си като клиент, потребител на новини, участник в проучване и други форми на регистрация, вие автоматично се съгласявате, че можете да бъдете информирани за новини в нашия онлайн магазин по имейл или по телефона. Ако вече не желаете тази информация, имате възможност да спрете изпращането й по всяко време съгласно процедурата, посочена във всяко изпратено съобщение.
Нашият онлайн магазин си запазва правото да се оттегли от гаранцията за сигурност в случай на атака на сървъра от неизвестен извършител (хакер). Само в този случай горепосочените правила за обработка на данни не се прилагат.